Omlet migdałowo – jagodowy

Przedstawiamy kolejną propozycję na przepyszne śniadanie!

Omlet migdałowo – jagodowy to idealna propozycja na pierwszy posiłek w ciągu dnia, który dostarczy nam energii na cały poranek!

Jajka dostarczą nam energii głównie w postaci pełnowartościowego białka, natomiast płatki owsiane w postaci węglowodanów złożonych. Poza tym płatki owsiane zawierają sporą ilość błonnika pokarmowego, który wspomaga pracę jelit (jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o błonniku, kliknij tutaj). Owoce to potężna dawka witamin oraz antyoksydantów. Natomiast kakao uważane jest za jedno z najlepszych źródeł magnezu, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania mięśni (np. zapobiega skurczom).

Ten przepis przygotowała dla Was nasza dietetyk – Daria Łotocka!

Składniki:

2 jaja kurze całe

100 ml napoju migdałowego

1/2 szklanki płatków owsianych (ja użyłam bezglutenowych)

2 łyżki kakao (proszek, niesłodzone) lub karobu

łyżeczka oleju kokosowego

owoce jagodowe (ok 100 g)

Wykonanie:

  1. Oddziel białka od żółtek.
  2. Białka roztrzep widelcem tak, aby powstała biała piana.
  3. Dodaj żółtka, delikatnie wymieszaj.
  4. Do masy wsyp płatki owsiane oraz kakao lub karob.
  5. Delikatnie wymieszaj.
  6. Na patelni rozpuść olej kokosowy.
  7. Masę wylej na rozgrzaną patelnię i smaż 3-4 min z jednej strony, następnie przerzuć na drugą stronę i smaż 2-3 minuty.
  8. Udekoruj jagodami (lub takimi owocami, na jakie masz ochotę 🙂 ).

 

lic. Daria Łotocka

Dietetyk kliniczny i sportowy, specjalista ds. zdrowia publicznego. Pasjonatka zdrowego stylu życia, aktywności fizycznej, gotowania oraz podróżowania. Interesuje się przede wszystkim konsekwencjami zdrowotnymi związanymi ze stylem życia, chorobami dietozależnymi oraz wpływem naturalnych substancji na dietoterapię i dietoprofilaktykę chorób cywilizacyjnych.

Zostaw komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *