Sezon jesienno-zimowy nie oznacza niedostatku warzyw!

W listopadzie jednym z dostępnych produktów są buraki. Co siedzi w tym czerwonym warzywie?

100g surowych buraków to:

🔸43 kcal

🔸1,61 g białka

🔸9,56 g węglowodanów

🔸0,17 g tłuszczu

🔸2,8 g błonnika pokarmowego

A poza tym bogactwo witamin i składników mineralnych!

Jakie właściwości zdrowotne mają buraki?

wspomagają układ krwionośny (niekoniecznie przez zawartość żelaza, bo akurat tego pierwiastka w burakach nie ma wcale aż tak dużo jak nam się wydaje)

regulują poziom cholesterolu

regulują ciśnienie tętnicze krwi

mają działanie antyoksydacyjne

wspomagają odporność

i wiele wiele innych

🍷A jak jest z tym sokiem z buraka u sportowców?

Badania pokazują, że sok z buraka może poprawić wytrzymałość u sportowców poprzez zwiększenie wydajności układu krążenia i oddechowego, co właśnie zwiększa wydolność.

 

Niżej przedstawiamy przepis na kanapki z pastą z pieczonego buraka. Tym razem coś dla vege!

Składniki:

– burak

– czosnek

– orzechy włoskie

– oliwa z oliwek

– świeża mięta, bazylia

– sól, pieprz

– rukola

– chleb żytni razowy

Sposób przyrządzenia:

Buraki upiecz, obierz, pokrój w kostkę i przełóż do pojemnika. Orzechy posiekaj i podpraż na suchej patelni, przełóż do pojemnika. Dodaj posiekany czosnek, świeże zioła, przyprawy i oliwę. Zmiksuj wszystko na gładką masę. Pieczywo posmaruj pastą i podawaj z posiekaną rukolą.

 

Zostaw komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *