Czarna borówka a uszkodzenia mięśni u sportowców?

Czarna borówka a uszkodzenia mięśni u sportowców?
 
Nowe dane z badań naukowych wskazują, że owoce bogate w polifenole mogą osłabiać wywołane wysiłkiem uszkodzenia mięśni i zmniejszać poziom markerów stanu zapalnego. Sok z cierpkich wiśni promuje regenerację mięśni, zmniejsza stres oksydacyjny i stan zapalny u biegaczy i kolarzy. Jagody i sok z granata wpływają również korzystnie na regenerację.
 
➡️Czarna borówka jest szczególnie bogata w polifenole, jednak jej korzystny wpływ na uszkodzenia mięśni i stan zapalny potreningowo nie był do tej pory zgłaszany.
➡️Obecnie potwierdzony jest wpływ borówki (330ml soku/dobę przez 4 tygodnie) na zmniejszenie ryzyka chorób sercowo-naczyniowych poprzez zmniejszenie stanu zapalnego.
➡️Spożycie 400g całych borówek na dobę przez 8 tygodni może zmniejszać stan zapalny u osób z zespołem metabolicznym.
 
Ostatnio przeprowadzone badanie sprawdzało czy sok z borówek zmniejsza stan zapalny i uszkodzenia mięśni potreningowo u rekreacyjnie trenujących biegaczy biorących udział w połówce maratonu. Wykazano, że spożywanie soku przez 5 dni przed i 2 dni po zawodach może wywoływać jednak nawet większe uszkodzenia mięśni!
 
‼️To znaczy, że nie zawsze produkty bogate w antyoksydanty są dobre dla osób aktywnych fizycznie.