Dietetyczne Porady: Jak pozostać fit przez Święta?

Dietetyczne Porady: Jak pozostać fit przez Święta?

Postaw na dobrej jakości produkty! – wiadomo, że Święta Wielkanocne nie odbędą się bez jajek, domowego pasztetu, ćwikły czy schabu.

Na szczęście jajka są jednym ze zdrowszych produktów żywnościowych i źródłem cennych składników odżywczych, więc przy świątecznym stole nie musisz ich specjalnie ograniczać, pasztet zawsze można zrobić samemu z drobiu, a zamiast pieczonego schabu możesz upiec szynkę z indyka. Wszystko to kwestia doboru odpowiednich przepisów.

Ogranicz niepotrzebne dodatki – ogranicz majonez, zamiast dodawać go do sałatki jarzynowej, wybierz jogurt grecki, cukier w ciastach możesz zastąpić ksylitolem, a mięsa upiecz w piekarniku zamiast smażyć na patelni, ograniczysz w ten sposób ilość tłuszczu.

Ogranicz spożycie alkoholu, który pobudza apetyt i będzie powodował, że świąteczne smakołyki będą szybciej znikały ze świątecznego stołu 

Nie siedź! – oczywiście, nie mówię tu o zrobieniu zaraz 1/2 Ironmana po Wielkanocnym śniadaniu, ale spacer w gronie rodziny po świątecznym objadaniu na pewno pomoże spalić trochę nadprogramowych kalorii.

Nie rezygnuj ze wszystkich smakołyków, ale też nie pozwalaj sobie na wszystkie, znajdź umiar, nie napychaj się bez sensu, ale nie odmawiaj sobie kawałka ulubionego ciasta, przecież Święta są raz w roku:)

Oczywiście, wszystkie te zalecenia traktujcie z przymrużeniem oka, jedzcie, odpoczywajcie, spędzajcie jak najwięcej czasu z rodziną,

Zespół Dieta w Triathlonie życzy Wam Wesołych i Spokojnych Świąt !