Fit przekąska: Orzechowe pralinki

Brakuje Ci pomysłu na fit przekąskę? Szukasz zdrowych alternatyw dla słodyczy? Lepiej trafić nie mogłeś! Fit przekąska – orzechowe pralinki, to może być to, czego szukasz 🙂

Sprawdzą się idealnie jako słodki dodatek do porannej kawy lub popołudniowego koktajlu. Jeśli nie masz czasu w pracy na pełnowartościowy posiłek również ta fit przekąska będzie idealną opcją! Poznaj nasz przepis i napisz nam, czy Ci smakują 🙂 

Fit przekąska

Składniki:

  • 1 szklanka mieszanki orzechów i nasion (orzech laskowe, włoskie, migdały i ziarna słonecznika)
  • 0,5 szklanki górskich płatków owsianych
  • 0,5 szklanki suszonych daktyli (zalanych wrzątkiem i pozostawionych na około godzinę) 
  • ¼ łyżeczki soli
  • ulubione przyprawy: kakao, imbir, gałka muszkatołowa, cynamon, chili
  • dodatki do obtoczenia: mak, sezam, płatki migdałowe lub jaglane

Fit przekąska – Orzechowe pralinki – Sposób przygotowania:

  1. Zmiel bardzo drobno mieszankę orzechów i przesyp ją do większej miski wraz z wanilią, solą i wybranymi przyprawami.
  2. Zmiel płatki owsiane i przesyp je do osobnej miski.
  3. Zmiksuj namoczone wcześniej daktyle aż powstanie z nich gęsta gładka masa.
  4. Do mieszanki orzechowej dodaj masę daktylową i porządnie wymieszaj ją widelcem lub rękoma. Powoli dodawaj płatki owsiane, ugniatając całą masę – do momentu, aż przestanie się bardzo kleić do rąk, ale nadal pozostanie plastyczna.
  5. Gdyby masa okazała się za sucha – dodawaj po odrobinie wody pozostałej z moczenia daktyli.
  6. Uformuj kulę i odstaw ją do lodówki na 15 minut, aż się schłodzi. W międzyczasie przygotuj dodatki do obtoczenia pralinek.
  7. Pralinki formuj w zwilżonych dłoniach. Na jedną kulkę przypada około jednej łyżki ciasta.
  8. Ozdabiaj kulki, wcześniej zwilżając je odrobiną wody i odkładaj na papier do pieczenia.
  9. Kulki najlepiej jeść po schłodzeniu w lodówce.

 

Smacznego!

***

O autorce: lic. Daria Łotocka, dietetyk kliniczny i sportowy, specjalista ds. zdrowia publicznego

Pasjonatka zdrowego stylu życia, aktywności fizycznej, gotowania oraz podróżowania. Interesuje się przede wszystkim konsekwencjami zdrowotnymi związanymi ze stylem życia, chorobami dietozależnymi oraz wpływem naturalnych substancji na dietoterapię i dietoprofilaktykę chorób cywilizacyjnych.

Więcej nt. Darii możesz się dowiedzieć odwiedzając jej profil na stronie naszego zespołu –>tutaj.

 

 

Zostaw komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *