Jak wybrać skuteczną dietę? Dieta w Nutricus opinie klientów najlepszą wizytówką firmy.

Dieta i odchudzanie to hasła, które wręcz nie wychodzą z mody. Od lat powstają kolejne modele żywieniowe takie jak: dieta wysokobiałkowa, dieta bezglutenowa, dieta detoksykująca, dieta wysokotłuszczowa i wiele innych. Mody przechodzą lub zmieniają się na nowe, a tym, co pozostaje stałe, jest organizm człowieka, który od kilkunastu tysięcy lat praktycznie się nie zmienił.

Autorzy kolejnych diet zapewniają spektakularne efekty, dlatego wiele osób korzysta z gotowych rozwiązań w postaci internetowej diety. Rzeczywistość jednak pokazuje, że samodzielny wybór gotowej diety bywa ślepym zaułkiem, a dodatkowym problemem okazuje się jej realizacja. Zanim zdecydujesz się na zastosowanie diety, zwróć uwagę na kilka elementów, które wpłyną na Twoje efekty.

W tym artykule pokażę Ci, jak doszliśmy do programu dietetycznego, którego skutecznością się szczycimy. Niezależnie, czy wybierzesz pracę z nami, czy z innym dietetykiem, zaprezentuję Ci najważniejsze elementy skutecznej zmiany diety, o których chciałabym, żebyś pamiętał mój Drogi Czytelniku.

Miłej lektury 🙂

***

Czy wiesz, jak wygląda rynek? Catering, dieta on-line, a może dietetyk w Warszawie?

Na początek rozejrzyj się na rynku dietetyki. Połączenie dwóch trendów: mody na zdrowy styl życia i bycie “fit” oraz coraz lepiej udowodniony wpływ diety na wspomaganie leczenia chorób, sprawiły, że rynek dietetyki poszerza się o nowe rozwiązania. Analizując je i podejmując decyzję o rozpoczęciu diety, pamiętaj o najważniejszym – dieta powinna być dopasowana do Twoich potrzeb, a nie odwrotnie. Mody się zmieniają…

Gotowe szablony diet

Dostępne nawet za darmo w gazetach, czasopismach i online. Plusem takiego rozwiązania jest łatwy dostęp, szeroki wybór diet i niski koszt – Twoje wydatki obejmują jedynie zakup potrzebnych produktów żywieniowych. Stawiając swoje pierwsze kroki w zmianie nawyków żywieniowych, możesz sięgnąć po szablonową dietę, a przy jej pomocy osiągnąć pierwsze efekty np. odchudzające. Ze względu na brak gwarancji prawidłowego zbilansowania diety uważaj na powstawanie niedoborów i przeanalizuj swój wybór podczas dodatkowej konsultacji z dietetykiem.

Pamiętaj także, że dieta z szablonu nie uwzględnia wyników badań i stanu odżywienia organizmu. W przypadku diety wspomagającej leczenie chorób, takiej jak dieta w Hashimoto, skorzystanie z diety z szablonu może być niebezpieczne dla Twojego zdrowia.

Płatne diety online

Są układane przy wykorzystaniu gotowych algorytmów, na bazie podstawowych informacji i parametrów organizmu. Dzięki niewielkiej opłacie otrzymasz dietę dopasowaną do podanych parametrów.  Często dodatkowym atutem jest wygodna aplikacja, dzięki której otrzymujesz łatwy dostęp do diety. Niestety wybierając to rozwiązanie, nie masz wpływu na dodatkowe kwestie: dopasowanie diety do gustów smakowych, ułożenie diety na podstawie badań, dopasowanie diety do stylu życia.

Alternatywne modele żywieniowe

Skupiają się na opisie obowiązujących zasad, składników wskazanych oraz zabronionych. Zazwyczaj są częścią większej ideologii: w mediach znajdziesz wiele rozwiązań dla siebie np. dieta bezglutenowa w Hashimoto, dieta sportowca, dieta niskowęglowodanowa, dieta oczyszczająca.

Plusem takich rozwiązań jest większa elastyczność w posiłkach i brak sztywnej rozpiski. Minusem – potrzeba bardzo dużej inwencji kulinarnej pozwalającej na przygotowanie potraw w zgodzie z zasadami. Jeszcze trudniej o prawidłowe zbilansowanie, kiedy wykluczanych jest wiele produktów.

W tym miejscu, jako dietetyk kliniczny muszę zaznaczyć, że bardzo często alternatywne modele żywieniowe są krytykowane przez świat nauki ze względu na niebezpieczeństwo konsekwencji zdrowotnych.

Cateringi

Coraz bardziej modne boxy z gotowymi posiłkami stają się komfortowym rozwiązaniem dla tych, którzy żyją w ciągłym pędzie. W ofercie znajdziesz szeroki wybór proponowanych diet różniących się nie tylko kalorycznością, ale również zastosowanym modelem żywienia. Swój wybór często możesz skonsultować z dietetykiem.

Tego rodzaju dieta pudełkowa stanowi dobre rozwiązanie dla osób zabieganych, jednak jak każde, ma swoje wady: wysoką cenę i brak wpływu na nadchodzące w najbliższych dniach menu.

Jeżeli chcesz mieć większy wpływ na personalizację diety – możesz skorzystać z diety indywidualnej, która jest układana na podstawie Twoich potrzeb i wyników badań. Koszt takiego cateringu znacznie rośnie.

Konsultacja z dietetykiem

Ostatnia opcja to klasyczna wizyta w poradni żywieniowej, czyli konsultacja z dietetykiem, której efektem jest przygotowanie podsumowujących zaleceń. Dodatkową usługą jest ułożony ilościowo (dokładnie policzony), indywidualnie dopasowany jadłospis – zazwyczaj 7- lub 14-dniowy.

Ogromną zaletą tego rozwiązania jest możliwość konsultacji z wykształconym dietetykiem i indywidualnego doboru diety. Okazuje się, że problem pojawia się przy wprowadzeniu jej w życie – posiłki nie smakują, gotowanie zajmuje za dużo czasu, a motywacja z czasem spada, więc mimo indywidualnego jadłospisu ułożonego przez dietetyka nie ma spodziewanych efektów.

***

3 elementy, które powinny być priorytetem dla Twojego dietetyka

Podczas 5 lat działania na rynku dietetyki, pomogliśmy kilku tysiącom klientów osiągnąć ich cele lub rozwiązać problemy zdrowotne czy sylwetkowe. Od tego czasu staramy się nieustannie słuchać problemów, jakie pojawiają się przy stosowaniu diety oraz potrzeb i ulepszeń, jakie możemy wprowadzić. 

Na tej bazie zbudowaliśmy rozwiązanie, które gwarantuje osiągnięcie najlepszych rezultatów w najprostszy możliwy sposób. Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje, że kluczowymi elementami, na które dietetyk powinien zwrócić uwagę są:

  1. dopasowanie diety do potrzeb organizmu (bez niej dieta daje słabe efekty, nawet jeśli nie zostaje porzucona),
  2. wygoda diety, czyli możliwość dopasowania jej do stylu życia klienta (bez niej dieta szybko zostaje porzucona),
  3. stały kontakt z dietetykiem (bez niego wprowadzana zmiana jest często tymczasowa, a wcześniejsze negatywne nawyki wracają szybko).

Dodatkowo zawsze dużą wagę przykładamy do dopasowania specjalizacji dietetyka do konkretnego wyzwania, a typu diety do Twoich potrzeb. Tak więc, jeśli zależy Ci na diecie odchudzającej, diecie wspomagającej leczenie, takiej jak dieta w Hashimoto, czy diecie sportowca, należy uwzględnić powyższe elementy, aby otrzymać najlepsze, długotrwałe efekty.

Jakie elementy są kluczowe dla wysokiej personalizacji diety?

Chcąc w pełni dopasować dietę do oczekiwań i potrzeb klienta, niezastąpiona jest konsultacja z indywidualnie dobranym dietetykiem. Pamiętaj, że dobry dietetyk, pracując z Twoim zdrowiem i sylwetką, tak jak lekarz powinien mieć wykształcenie medyczne. Dopiero odpowiednia wiedza i doświadczenie specjalisty pozwalają na stworzenie pełnego i skutecznego planu Twojej diety.

Pierwszym krokiem we współpracy z Twoim nowym opiekunem powinien być wywiad żywieniowy i zdrowotny. Jest to element, który pozwala szczegółowo poznać Cię i Twój organizm, Twoje problemy zdrowotne oraz obecny sposób żywienia.

Dobrze ułożona dieta jest dobrana pod:

  • twój cel;
  • styl życia;
  • możliwości kulinarne;
  • zasoby finansowe;
  • gusta smakowe;
  • przekonania.

Jeśli jeszcze bardziej chcesz zwiększyć personalizację swojej diety, zapytaj dietetyka o badania jakie zaleca Ci wykonać, aby jeszcze lepiej poznać Twój organizm.

Lista badań, które sugerujemy w Nutricusie:

  1. badania krwi: podstawowe lub rozszerzone.
  2. analiza pierwiastkowa włosa;
  3. badanie składu ciała;
  4. badanie nietolerancji pokarmowych;
  5. badanie mikroflory jelit

Usługa szyta na miarę może nam się kojarzyć z czymś drogim i niedostępnym w dobrej cenie. Spójrz jednak, co się dzieje dookoła. Postęp technologiczny już ułatwia nam mocno życie i pozwala odciążyć dietetyka z monotonnej pracy, która jest konieczna, a nie jest wartościowa dla klienta. Dzięki temu Twój dietetyk powinien skupić się na kluczowych rzeczach, takich jak stworzenie przemyślanej strategii żywieniowej, wraz z jej głównymi założeniami oraz na realnym kontakcie z klientem i motywowaniu go do zmiany swoich nawyków.

Często też trafiają do nas klienci, którzy są zabiegani i nie mają czasu na trzymanie się sztywnej rozpiski diety. Kluczem jest tu elastyczność. Komponowanie posiłków, tak by były między sobą wymienne, zwiększa Twoją samodzielność i wachlarz codziennego menu, które nie nudzi się po tygodniu. Możliwość wyboru potraw ułatwia zakupy i przygotowanie posiłków zgodnie z zasobami czasowymi danego dnia.

Nawyki — kluczowy element skutecznej zmiany w diecie

Kolejnym kluczowym elementem skutecznie wprowadzonej zmiany w Twoim żywieniu jest taka zmiana Twoich nawyków, która zostanie na lata — mam tu na myśli długofalowy efekt. Nawet najlepiej spersonalizowana dieta nie zadziała, gdy zostanie rzucona w kąt po tygodniu. Najczęściej dzieje się tak w przypadku diety odchudzającej — sięganie po restrykcyjne diety odchudzające przynosi szybkie rezultaty, ale utracone kilogramy i stare nawyki żywieniowe zazwyczaj wracają, powodując wszystkim znany “efekt jojo”. Pamiętaj, że praca nad dietą wymaga zmiany nawyków żywieniowych. Tylko nieliczni klienci potrafią odnaleźć wewnętrzną motywację na tyle dużą, by samodzielnie przejść przez proces zmiany, zawsze pojawiają się jakieś rozpraszacze czy przeciwności losu i potknięcie przyjdzie prędzej czy później. Dokładnie z tego powodu w naszej podstawowej usłudze personalizowanej diety daliśmy do dyspozycji kontakt z dietetykiem raz w tygodniu, czyli regularną kontrolę telefoniczną, która zabiera tylko 5 minut, a pozwala sprawdzić, jak wygląda realizacja diety, czy ułożone przepisy są smaczne i czy należy część z nich podmienić na inne. Dodatkowo jest to czas na wyznaczanie kolejnych zadań, a za nie kar bądź nagród.

Modułowość

Nikt z nas nie lubi płacić, za coś czego nie używa. Poza podstawowymi elementami diety, które według naszej koncepcji są absolutnie konieczne i są podstawową skutecznej zmiany diety, masz możliwość skorzystania z naszych dodatków. Są to np. konsultacje kontrolne zwiększające wiedzę oparte o najnowsze publikacje naukowe i pozwalające bardziej skrupulatnie kontrolować Twoje postępy, czy Analiza Składu Ciała — dla osób, które chcą kontrolować swoje efekty na liczbach — to tylko przykładowe rozwiązania, które możesz dobrać. Dietetyk powinien pomóc Ci w ułożeniu planu działania i jeżeli zajdzie taka potrzeba zaproponuje Ci rozwiązania, które najlepiej rozwiążą zgłoszone przez Ciebie problemy i przyspieszą realizację Twoich celów.

Suplementacja

Ostatnim tematem wartym poruszenia w tym wpisie jest suplementacja. Są to produkty, które mają uzupełniać niedobory w diecie. W pierwszej kolejności należy zadbać o dietę i w sytuacji, kiedy nie udaje się pokryć zapotrzebowania, możesz poprosić swojego dietetyka o ułożenie suplementacji, która będzie dobrana do Twoich potrzeb.

Najczęstszym problemem w realizowaniu indywidualnej diety jest brak czasu. Nie liczę już rozmów, w których główną barierą przed zmianą w żywieniu była duża ilość pracy. Efektem tego jest trwanie w patowej sytuacji — wiem, że mój styl życia prowadzi do niedoborów, ale nic z tym nie robię, bo nie mam na to czasu.

W takiej sytuacji dietetyk powinien (jeśli jest to uzasadnione) zaproponować rozpisanie suplementacji. Co więcej, w ogromnej ilości produktów na rynku, dietetyk doradzi Ci, które suplementy są wysokie jakościowo, pozbawione substancji niedozwolonych i mają potwierdzone działanie. Ostatnio tematem, który mnie bardzo zaciekawił, jest spersonalizowany suplement, który jest dopasowywany każdorazowo do potrzeb klienta. Na razie jedynym, który powstaje w Europie, jest Sundose. Będę śledzić ich rozwój i informować Cię na bieżąco.

W mojej ocenie kierunek rozwoju dietetyki i coraz większa personalizacja sprawią, że zyskają na znaczeniu rozwiązania, które mają rzeczywiste potwierdzenie w przeprowadzonych badaniach naukowych, są maksymalnie dopasowane do potrzeb Twojego organizmu i stylu życia jaki prowadzisz.

Szukając rozwiązania dla siebie, weź pod uwagę kryteria, o których napisałam wcześniej.

Dbaj o siebie!

***

P.S. Mocno wierzymy w nasze usługi, dlatego też pierwsze spotkanie masz za darmo.

WYPRÓBUJ ZA 0 ZŁ!

***

O autorce

dietetyk kliniczny warszawa, dieta w hashimoto, odchudzanie

Ania Świtakowska

Dietetyk kliniczny

Koordynator zespołu dietetyków

O sobie:

Dietetyka kliniczna jest tym, co pochłania mnie każdego dnia. W szczególności tematyka zaburzeń hormonalnych, którą traktuję jako niezwykle wymagającą i ciekawą. Stale poszerzam swoją wiedzę, uczestnicząc w licznych konferencjach naukowych i szkoleniach, dzięki którym podczas pracy z podopiecznymi opieram się na aktualnych zaleceniach płynących z badań naukowych.

W swojej pracy dużo uwagi przykładam do dobrego kontaktu z klientem, dopasowaniu przepisów kulinarnych do Twoich potrzeb oraz dostarczeniu Ci najlepszych metod do osiągnięcia celu. Poza tym jestem bardzo dobrze zorganizowana, więc pracując ze mną, masz pewność, że wszystko poukładam w Twoim zdrowiu krok po kroku.

Ukończyłam dwie uczelnie, jednak wciąż staram się poszerzać swoją wiedzę, dużo czytając oraz śledząc nowinki żywieniowe.

Więcej na mój temat możesz się dowiedzieć w mojej wizytówce na stronie zespołu Nutricus.

Zostaw komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *