Omlet z pesto z jarmużu, awokado, pomidorkami koktajlowymi i rukolą

Kończą Ci się pomysły na zdrowe śniadania? Koniecznie spróbuj ten omlet! Zapewni Ci niezbędne składniki odżywcze oraz energię na resztę dnia.

Składniki

Omlet:

  • 3 jaja
  • 1 łyżka otrębów owsianych
  • 1 łyżka pesto z jarmużu
  • 1/2 awokado
  • garść pomidorków koktajlowych
  • garść rukoli
  • łyżeczka masła klarowanego
  • pieprz cayenne

 

Pesto:

  • pęczek liści jarmużu
  • garść orzeszków piniowych
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • szczypta soli
  • ząbek czosnku

Wykonanie

Pesto:

  1. Wszystkie składniki na pesto blendujemy do momentu uzyskania gładkiej i kremowej konsystencji.

Omlet:

  1. Jajka wybijamy do miseczki, dodajemy szczyptę cayenne, szczyptę soli i otręby. Dokładnie roztrzepujemy. Pomidorki i rukolę myjemy. Awokado obieramy, kroimy na plasterki.
  2. Na patelni rozgrzewamy łyżeczkę masła. Na patelnię wlewamy masę jajeczną, ogień zmniejszamy do minimum. W momencie gdy brzegi zaczną się ścinać, podważamy omlet łopatką i pozwalamy aby płynna masa spłynęła na patelnię, czynność kilkukrotnie powtarzamy. Gdy masa będzie już ścięta na wierzchu smarujemy omleta łyżeczką pesto i układamy pokrojone w plastry awokado. Omleta składamy na pół i smażymy jeszcze przez około minutę. Za pomocą łopatki zdejmujemy omleta z patelni. Podajemy z pomidorkami koktajlowymi i awokado.

Jeżeli sami chcielibyście wymyślić swoje zdrowe śniadanie tutaj znajdziecie kilka wskazówek, którymi warto się kierować.

Smacznego!

Przepis powstał we współpracy z Pauliną Ożarek z Na Tropie Smaków

Zostaw komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *