Owoc dla sportowca – banan

Banany to jedne z najbardziej kalorycznych owoców. Są słodkie, bardzo smaczne i nadają się do spożywania w różnej postaci. Czy to odpowiedni owoc dla sportowca?

Jakie wartości odżywcze mają banany? (na 100g)

  • 89 kcal
  • 1,09g białka
  • 0,33g tłuszczu
  • 22,84g węglowodanów
  • 2,6g błonnika pokarmowego
  • witamina C 8,7mg
  • witamina B1 0,031mg
  • witamina B2 0,073mg
  • niacyna 0,665mg
  • wapń 5mg
  • magnez 27mg
  • potas 358mg

Dla kogo banany?

  • osoby z nadciśnieniem tętnicznym
  • osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu
  • osoby z problemami żołądkowo-jelitowymi
  • wspomagają pracę serca
  • wspomagają zasypianie
  • zmniejszają objawy zgagi

Kiedy można zjeść banana?
Żółty banan jest idealną przekąską przed i po treningu. Dlaczego? Jest łatwostrawny i słodki. Zawiera węglowodany proste, które pomogą przyspieszyć regenerację.
Zielony banan jest dobrym źródłem skrobii opornej, dzięki czemu wspomaga pracę naszych jelit i rozwój w nich korzystnych bakterii. Jest ciężej strawny, zawiera węglowodany złożone, dlatego nadaje się do spożycia jako przekąska w ciągu dnia.