Sposoby na przeziębienie: 5 naturalnych sposobów znanych od pokoleń

Jesień w pełni, a zima zbliża się wielkimi krokami, przez co o przeziębienie nietrudno. Czasem wystarczy chwila nieuwagi, aby przeziębienie skończyło się zapaleniem zatok czy oskrzeli. Jeżeli czujesz, że lada chwila możesz wylądować u lekarza po receptę na antybiotyki,  podejmij próbę naturalnego zwalczenia objawów! Oto nasze sposoby na przeziębienie, które znamy od pokoleń.

1.Korzeń imbiru

Świeży imbir oprócz ciekawego, orientalnego smaku ma bardzo korzystny wpływ na nasz organizm. Między innymi działa przeciwwymiotnie, dlatego jego wyciągi są używane do produkcji tabletek przeciw chorobie lokomocyjnej. Oprócz tego działa rozgrzewająco i przeciwzapalnie, dzięki czemu może być pomocny w zwalczaniu przeziębień. Jak go wykorzystać? Zetrzyj około 1 łyżeczkę świeżego imbiru lub dodaj kilka plasterków do szklanki wody! Możesz dodać do swojego napoju łyżeczkę miodu, który dodatkowo złagodzi kaszel.

2. Czosnek i cebula

Brzmi mniej apetycznie niż orientalny imbir, ale najważniejsze, że przynosi efekty! Czosnek oraz zawarta w nim allicyna, działa niczym naturalny antybiotyk zwalczając bakterie i hamując ich dalszy rozwój. Jest również jednym ze składników odpowiednich dla tak zwanych „nerwusów”, ponieważ obniża ciśnienie krwi. Cebula także wykazuje działanie bakteriobójcze, więc możesz ją stosować zamiennie z czosnkiem. W jaki sposób je wykorzystać? Wystarczy, że uwzględnisz ich dodatek podczas codziennego przygotowania posiłków.

Jednak dla osób zmotywowanych i wytrwałych polecamy syrop czosnkowy:

Przygotuj:

-2 główki czosnku

-sok wyciśnięty z 3 cytryn

-6 łyżek miodu

-szklankę przegotowanej i ostudzonej wody

Czosnek przeciśnij przez praskę, przełóż do słoika. Dodaj wodę, miód i sok z cytryny, wymieszaj. Następnie miksturę odstaw na 24 godziny do lodówki. Gotowe!

3. Warzywa

Warzywa jako kopalnia witamin i składników mineralnych są niezbędnikiem o każdej porze roku. W okresie jesienno-zimowym szczególnie powinniśmy zadbać o to, aby dostarczać duże ilości witamin, szczególnie antyoksydacyjnych: beta- karotenu, witaminy C i E, które będą chronić Twój organizm przed szkodliwymi czynnikami ze środowiska. Nie kieruj się powszechną opinią mówiącą, że zimą nie ma warzyw. Zwróć uwagę w sklepie na marchew, pietruszkę, pasternak, seler, buraki, jarmuż, pora, rzepę, wszelkiego rodzaju sałaty i wiele innych możliwości. Nic nie stoi na przeszkodzie aby korzystać również z mrożonych warzyw. Im lepiej zadbamy o ochronę swojego organizmu, tym mniejsza szansa na przeziębienie!

4. Kwasy omega-3

Czyli… jedzmy ryby! Szczególnie tłuste ryby morskie, takie jak łosoś, śledź, makrela czy szprotki. Jeżeli nie masz zaufania do ich jakości, poszukaj dobrego sklepu rybnego- na pewno znajdzie się w każdym mieście. Kwasy z grupy omega-3, które znajdują się właśnie w rybach mają działanie przeciwzapalne, dzięki czemu bronią nasz organizm przed szkodliwymi czynnikami. Postaraj się zamienić pospolitego kurczaka na porcję ryby 2-3 razy w tygodniu. Urozmaicisz swoją dietę i ochronisz się przed przeziębieniem!

5. Jelita, a sposoby na przeziębienie?

Zdecydowana większość, bo aż 70% naszej odporności siedzi właśnie w jelitach. Dlatego tak ważne jest ich zdrowie do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak się wspomóc? Nie pozwól, aby szkodliwe bakterie zapanowały nad tymi, które są dla nas korzystne, czyli nad naturalną mikroflorą bakteryjną. Włącz do swojej diety fermentowane produkty mleczne, a szczególnie jogurt naturalny i kefir, a także kiszoną kapustę- są źródłem korzystnych szczepów bakteryjnych, czyli probiotyków, które zapewniają równowagę w przewodzie pokarmowym, dzięki temu wspomagają Twoją odporność.

***

Nie daj się deszczowi, wiatrowi i jesiennej aurze! Odpowiednio komponując swoje żywienie żadne przeziębienie nie będzie Ci straszne. Podaj dalej te sposoby na przeziębienie 🙂

132 replies on “Sposoby na przeziębienie: 5 naturalnych sposobów znanych od pokoleń

Zostaw komentarz!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *