Suplementacja beta-alaniny może wspomagać efektywność treningów siłowych

Suplementacja beta-alaniny może wspomagać efektywność treningów siłowych
 
Mogłoby się wydawać, że stosowanie beta-alaniny jest bezużyteczne u sportowców siłowych. W końcu zgodnie z wytycznymi suplementacja beta-alaniny jest efektywna jedynie w intensywnych wysiłkach trwających 60-240s…
 
Jednak! W niedawno opublikowanym hiszpańskim badaniu wykazano, że osoby wykonujące trening obwodowy również mogą odnieść korzyści z suplementacji beta-alaniny!
 
W badaniu wzięło udział 30 zdrowych, młodych mężczyzn posiadających doświadczenie w treningu siłowym. Badanych podzielono na 2 grupy. Każda grupa trenowała siłowo 3 razy w tygodniu przez okres 5 tygodni. Trening obejmował trening obwodowy dolnej partii ciała. Z czasem okresu treningowego wysiłek stawał się coraz bardziej wymagający. Czas trwania serii zmniejszał się z 40 do 20s, liczba serii zwiększała się z 3 do 5, a okres odpoczynku między seriami spadał ze 120 na 60s.
Połowa badanych przyjmowała placebo, a druga połowa 6,4g beta-alaniny na dobę, w 8 dawkach po 800mg. Takie dawkowanie zapobiegało występowaniu parestezji charakterystycznych przy suplementacji beta-alaniny.
 
‼️Wyniki:
Jak się okazało największe obciążenie z jakim zawodnicy mogli wykonać przysiad wzrosło w obu grupach, jednak znacznie bardziej wzrosło w grupie przyjmującej beta-alaninę! Jednocześnie moc z jaką badani mogli wykonać przysiad z maksymalnym obciążeniem wzrosła bardziej w grupie z beta-alaniną!
 
⁉️Jak widać beta-alanina pomaga nie tylko w wysiłkach trwających 60-240s zmniejszając zakwaszenie mięśni ale może również pomagać w treningach siłowych!
 
J Int Soc Sports Nutr. 2018 Apr 25;15:19