Suplementacja: Korzeń Ashwagandha

Ashwagandha to zioło wykorzystywane w medycynie ajuwerdyjskiej, w dosłownym tłumaczeniu oznacza “zapach konia” i odnosi się do jej intensywnego końskiego zapachu oraz wierzeń, że jej spożycie przyczynia się do siły i jurności jak u konia.

Ashwaganda uznawana jest za adaptogen, czyli substancję, która wspomaga odporność organizmu na stres i poprawia funkcje organizmu bez skutków ubocznych.

  • Zastosowanie Ashwagandhy:
  • uśmierza problemy z bezsennością i depresją wywołaną stresem
  • zmniejsza poziom cholesterolu całkowitego oraz frakcji LDL
  • może zmniejszać stężenie glukozy we krwi u osób z cukrzycą typu II i zespołem metabolicznym
  • wspomaga regulowanie poziomu kortyzolu (zwłaszcza u osób narażonych na chroniczny stres)
  • pomaga w radzeniu sobie ze skutkami stresu
  • działanie immunostymulujące i przeciwzapalne
  • wspomaga pamięć
  • może wspomagać wydolność
  • może normalizować obniżony poziom testosteronu u bezpłodnych mężczyzn

Dawkowanie:
Optymalna dzienna dawka to ok. 6000 mg (najlepiej podawać dzieląc dawkę dobową na 3 części). Najniższe działające dawki suplementacji to 300-500 mg, natomiast okazuje się, że nawet 50-100 mg zioła może już być, efektywne. Ashwagandhe należy przyjmować wraz z posiłkiem.