Źródła kwasu foliowego: Top 15 produktów bogatych w kwas foliowy

Kwas foliowy (wit. B9) odgrywa kluczową rolę w organizmie człowieka. Ponadto jest szczególnie ważny dla kobiet w ciąży oraz tych starających się o dziecko, gdyż jego niedobór jest najczęstszą przyczyną powstawania wad rozwojowych płodu. Dowiedz się również dlaczego nadmiar kwasu foliowego jest szkodliwy. Jednak jeśli podejrzewasz jego niedobór, dowiedz się jakie są najważniejsze źródła kwasu foliowego ? 

W pożywieniu kwas foliowy występuje w formie folianów.

fasola-top15

Poniżej prezentujemy listę 15 najpopularniejszych produktów, uznawanych za źródła kwasu foliowego
[mcg folianów/100 g produktu]

     1. Fasola mung [625]

      2. Ciecierzyca [437]

      3. Por [366]

      4. Kiełki pszenicy (zarodki pszeniczne) [281]

      5. Orzeszki ziemne [240]

      6. Nasiona słonecznika [238]

      7. Szpinak [194]

      8. Szparagi [191]

      9. Quinoa – komosa [184]

      10. Soczewica [181]

      11. Jarmuż [166]

      12. Fasola czarna [149]

      13. Żółtko jaja [146]

      14. Sałata rzymska [136]

      15. Fasolka czerwona [130]

Jak widzisz na podstawie powyższej listy, źródła kwasu foliowego obejmują wiele cennych produktów, a wybór jest bardzo szeroki. Włącz jak najwięcej z tych produktów do swojej codzienny diety, a znacznie zmniejszysz ryzyko niedoboru kwasu foliowego, który jest nie tylko najczęstszą przyczyną wad rozwojowych płodu, ale także odpowiada za rozwój chorób układu krążenia, takich jak zawał serca czy udar mózgu.

Jeśli masz pomysł na przepis, który można określić jako źródła kwasu foliowego, podziel się nim z nami w komentarzu 🙂

Jeśli starasz się o dziecko i chcesz dowiedzieć się, jak powinna wyglądać Twoja dieta i jaką suplementację należy stosować w okresie przygotowania i ciąży, zachęcamy do lektury naszych wcześniejszych wpisów.

W kontekście ciąży bardzo ważne jest również przygotowanie. Jeżeli zastanawiasz się jak przygotować się do ciąży – warto zapoznać się z naszym wpisem, z którego dowiesz się między innymi, jakie badania warto wykonać w okresie planowania ciąży.

Źródła kwasu foliowego

Źródło: https://ndb.nal.usda.gov

mgr inż. Joanna Rusecka

Dietetyk oraz biotechnolog. Jako doktorantka zgłębia tajniki chorób genetycznych człowieka, w Nutricusie rozwija temat nutrigenomiki oraz odpowiada za przygotowanie treści na bloga. Od zawsze interesowała się zdrowym stylem życia i dietetyką. Swoja wiedzę poszerza uczestnicząc w konferencjach naukowych oraz szkoleniach, a także śledząc nowości naukowe z zakresu dietetyki, biotechnologii i medycyny.

Zostaw komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *